Forenings- og Funktionsbeskrivelser 2024
· Interesse for Syrk og dets arbejde
· Udsyn og fremsyn
· Resultatorienteret
· Have tid
· Kemi med den øvrige bestyrelse
· Selvstændighed – må leve op til de øvrige medlemmer
· Evt. ledelsesmæssig erfaring
· Ekspertise på et eller flere felter – økonomi - klubdrift – ridesporten – personaleledelse - kommerciel og mediemæssig profil.
Behandler klager vedr. etablissementets drift og rideskoleundervisning, Sikkerhedsregler certificering, Budget for rideklubbens og rideetablissementets samlede drift.
Driften af rideskolen herunder heste/ponyer udskiftning, nyanskaffelser og reparation af rideskolehestenes udstyr.
Rideskoleholddriften, dressur & spring partordning - udarbejder partsaftale
Udarbejder opstaldningskontrakt
Skabe & sadelplads
Udarbejder samarbejdsaftale
Ormestrategi
Udmugningsplaner
Personalemøder med rideskoleunderviserne – staldpersonalet
Ansættelser og afskedigelser, udarbejder ansættelseskontrakter
Tilrettelæggelse af arbejdsopgaver, arbejdsplaner og vikardækning ved ferie & sygdom
MUS-samtaler
APV Sikkerhed
Samfundstjenesten - praktikanter-mv
Ordensregler udfærdiger ordensbestemmelser for stald, ridehus/baner, rytterstue, folde.
Indhenter børneattester.
Indhente løntimer for ansatte.
Udbetaling af løn til ansatte.
Ansatte har ansvar for:
Indkøber til løbende forbrug, halm, wrap
Foderplaner
Foldplan
Modtagelse af nye pensionærer
Enetimer
Tilkalde smed & dyrlæge
Samarbejde med hallen i forhold til reparationer
I tilfælde af der ikke er ansat daglig leder påtager/uddeles diverse opgaver mellem bestyrelsesmedlemmerne.
Klubbens formand leder bestyrelsesmøderne, som afholdes mindst en gang månedligt. Skaber sammenhæng mellem bestyrelsen og de enkelte udvalgs opgaver og aktiviteter. Sørger for at der arbejdes effektivt med de trufne beslutninger og strategier, som gennemføres demokratisk og med størst mulig åbenhed og til gavn for flest medlemmer. Arbejder for at de trufne beslutninger kan implementeres. Sørger for at det enkelte bestyrelsesmedlems viden og kompetence bliver anvendt bedst muligt i bestyrelsesarbejdet til gavn for Syrk. Tegner klubben udadtil og sørger for afholdelse af klubmøder, hvor medlemmerne kan komme med punkter til dagsorden.
Modtager og behandler post henvendelser fra kommunen, distriktet, forbundet og klubbens medlemmer.
Deltager i Dansk Ride Forbunds repræsentantskabsmøder, halvvejsmøder og møder i DRF’s distrikt 11- 13.
Deltager i møder med Thisted Kommune og andre myndigheder.
Repræsenterer Syrk ved særlige lejligheder.
Kontakt til pressen.
Ansvarlig for korrekt registrering af personer i udvalg.
Udarbejder skriftlig årsberetning.
Fører klubbens medlemskartotek og korrespondance med klubbens medlemmer i forbindelse med ind- og udmeldelse.
Klubbens sekretær vælges af bestyrelsen på 1. bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen. Bilag til behandling fremsendes, hvis det er muligt.
Udarbejder beslutnings referat fra bestyrelsesmøderne som senest 5 dage efter mødet, sendes referat via messenger, fremsendes til de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer. Efter godkendelse, senest 3 dage efter, fremsendes referatet via e-mail til offentliggørelse til medlemmerne.
Referaterne underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer på efterfølgende bestyrelsesmøde. Evt. indsigelser til beslutnings- referatet drøftes på førstkommende bestyrelsesmøde og underskrives. Referaterne dateres fortløbende og indsættes i ringbind.
Klubbens næstformand vælges af bestyrelsen på 1. bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen. Næstformanden skal træde i formandens sted ved dennes forfald. Deltager i bestyrelsesmøderne og andre møder efter nærmere aftale. Deltager i gennemførelsen af beslutninger, som er vedtaget på bestyrelsesmøderne.
Næstformand er personale ansvarlig i samarbejde med medlem.
Klubbens kasser: Udarbejder budget for driften og klubben i samarbejde med fjordland. Regnskabsåret løber fra 1. januar til 31. december. Årsregnskabet afsluttes af klubben bogholder. Regnskabet underskrives af bestyrelsen og revideres af de på generalforsamlingen valgte og den udpegede registeret revisor. Regnskabet fremlægges for klubbens medlemmer senest 8 dage før generalforsamlingen.
Gennemgår løbende klubbens økonomi på bestyrelsesmøderne.
Opkræver klubkontingent og betaling for undervisningskort samt opstaldning mv.
Foretager betaling af regninger vedrørende den daglige drift.
Administrerer sponsoraftaler m.h.t. opkrævning og fornyelse.
Administrerer nøgler til klubbens faciliteter.
Klubbens revisor er Fjordland:
Ansøger om tilskud i Thisted Kommune i henhold til folkeoplysningsudvalget
Tjekker klubbens E- boks
Ansøger om hektarstøtte
Udarbejder og fremlægger kvartals regnskab samt årsregnskab.
Sydthy Rideklubs Stævne-udvalg: Planlægger, arrangerer og afholder stævner, dressur og spring for heste og ponyer på E til B plan. Udvalget nedsættes af bestyrelsen.
Sydthy Ridehal er en selvejende institution, bestående af 4 medlemmer, Formand, Næstformand, medlem og Kasserer. Bestyrelsen sammensættes af Rideklubbens Bestyrelse, samt Rideklubbens venner, (2 hvert år) og for 2 år af gangen. Driften foretages ved frivilligt arbejde. Ridehallens indtægter kommer fra leje, jævnfør lejekontrakt indgået mellem Rideklubbens bestyrelse, og Ridehallens bestyrelse 01/02-2023.
Hallens arbejde består af følgende opgaver: Vedligehold af bygninger og fast inventar, samt maskiner og andre køretøjer i stalden. Derudover arrangeres der 2 arbejdsdage om året.
Sydthy Rideklubs Venner: er en selvstændig støtteforening for Sydthy Rideklub. Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling og bestå af 4 medlemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Suppleanter, revisor og revisorsuppleant vælges også på generalforsamlingen. Årsregnskabet følger kalenderåret, og overgives til revision inden fremlæggelse på generalforsamlingen. Foreningens hovedformål er at bistå Sydthy Rideklub økonomisk. Vennerne foretager opsøgende samarbejde til personer og firmaer, som kunne tænkes at ville støtte Sydthy Rideklub, samt afholde arrangementer af indtægtsgivende karakter. Ydermere er det foreningens opgave at søge fonde hjem til gavn for rideklubben og dens projekter.
Sydthy Rideklubs Venner er en selvstændig støtteforening for Sydthy Rideklub der samarbejder med rideskolens frivillige hænder om at løfte opgaverne i flok.
Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling og består af fire medlemmer plus én repræsentant fra kioskudvalget. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer, kioskrepræsentant og sekretær. Suppleanter, revisor og revisorsuppleant vælges også på generalforsamlingen. Årsregnskabet følger kalenderåret og overgives til revision inden fremlæggelse på generalforsamling.
Funktionsbeskrivelse af Bestyrelsen: Alle titler bliver fordelt inden en uge efter generalforsamlingen.
Formand: - Sørger for mødeindkaldelse ca. to gange i mdr. - Uddelegerer hjemmeopgaver til de øvrige medlemmer. -Søger sponsorater og lign. - Tager sig af posten og af div. vigtige telefonsamtaler. - Udarbejder plakater og opslag til arrangementer. - Repræsenterer Vennerne ved særlige lejligheder. - Behandler henvendelser.
Næstformand: - Træder ind, hvis formanden ikke er til stede. - Tager sig af posten og tager sig af div. vigtige telefonsamtaler. -Søger sponsorater og lign. - Udarbejder plakater og opslag til arrangementer. - Repræsenterer Vennerne ved særlige lejligheder. - Behandler henvendelser.
Sekretær: - Laver referat af hvert møde. - Udarbejder plakater og opslag til arrangementer. -Søger sponsorater og lign. - Repræsenterer Vennerne ved særlige lejligheder.
Kasserer: - Bogfører økonomien - Betaler div. regninger - Udarbejder plakater og opslag til arrangementer. -Søger sponsorater og lign. - Repræsenterer Vennerne ved særlige lejligheder.
Kioskmedlem: - Samarbejder med Vennerne ved særlige arrangementer vedr. køkkenet. Foreningens hovedformål er at bistå Sydthy Rideklub økonomisk iht. arrangementer, ridelejr, mv. Vennerne foretager opsøgende sponsorater og legater fra firmaer, som kunne tænkes at ville støtte Sydthy Rideklub til div. arrangementer.
Kioskudvalget er et særskilt udvalg under Vennernes vedtægter. Kioskudvalget består af minimum tre medlemmer, hvoraf den ene sidder med i Vennerne. Kioskudvalget konstituerer sig selv. Kioskudvalget er selvstændige beslutningstagere vedrørende alt der vedrører kiosken/køkkenet, herunder også drift og økonomi. Anvendelse af det økonomiske overskud besluttes af kioskudvalget.